کس نیست در این شهر امـــــــــان داشته باشد یک تبــــــــــغ نمانده که امــــــــــان داشته باشد از چشـــــــــم تنی چنـد من افتاده ام امـــــــــــا این عشـــــــق محـال است زیـــــان داشته باشد
456 - و اما آدمی به چه منظور و اندیشه ای دروغ می گوید؟ برای اینکه خودش را زیبا و برحق جلوه دهد. که چه شود؟ که حاکم و مسلط باشد و از او تبعیت کنند و بتواند اراده خود را بر دیگران تحمیل کند و دیگران را تحت سلطه خود گیرد. پس به قصد ظلم دروغ می گوید! پس دروغ فرهنگ ظلم است!
457- پس جامعه ای که دروغ و ریا غوغا می کند و تبدیل به عرف و مصلحت (شرع) شده است دموکراسی ابزار ظلم اندر ظلم است. یعنی ظلم مردم به حساب مردم به مسئولیت مردم و به رأی مردم! در چنین جوامعی دروغ هر چه بزرگتر باشد به قدرت نزدیکتر است.
456 - و اما آدمی به چه منظور و اندیشه ای دروغ می گوید؟ برای اینکه خودش را زیبا و برحق جلوه دهد. که چه شود؟ که حاکم و مسلط باشد و از او تبعیت کنند و بتواند اراده خود را بر دیگران تحمیل کند و دیگران را تحت سلطه خود گیرد. پس به قصد ظلم دروغ می گوید! پس دروغ فرهنگ ظلم است!
457- پس جامعه ای که دروغ و ریا غوغا می کند و تبدیل به عرف و مصلحت (شرع) شده است دموکراسی ابزار ظلم اندر ظلم است. یعنی ظلم مردم به حساب مردم به مسئولیت مردم و به رأی مردم! در چنین جوامعی دروغ هر چه بزرگتر باشد به قدرت نزدیکتر است.
از کتاب " حکمت حکومت های استاد علی اکبر خانجانی
http://d01.megashares.com/dl/X7IvzYf/hekmatehokumat.zip
در صورت فیلتر بودن به وبلاگ زیر مراجعه کنید :
https://noorehasti.wordpress.com